Gigantisk skateboard


Elin skriver:

Sv; Kul att min blogg föll dig i smaken, det är sjukt svårt att hitta bra och intressanta bloggar nu för tiden. Mest halkar man in på någon rosaglittrig blogg med en ägare som är fylld av brunkräm i ansiktet och har 13 lager mascara. Ang. menyn så är det inte något speciellt direkt, ett avstånd mellan "inläggsdelen" och menyn, sedan lagt till en bakgrundsfärg på de olika "kategorierna" samt en streckad linje under. Sedan skrev jag bara in information om mig själv i kodmallen och placerade den under min visningsbild.



Själva layouten(grunden) på menyn tog jag från en random blogg jag hittade, men med tiden så har jag modifierat den mer och mer så den är nog helt annorlunda mot hur den såg ut i början nu.

Elin skriver:

Sv; Om jag förstod dig rätt så vill du veta hur du får texten i en annan färg när du håller musen över den? Som min text, den blir någon gråaktig färg vid mouseover. Jag letade upp koden för det i stilmallen;



.entrymeta a {

color:black;

}

.entrymeta a:hover {

color:#D1CEC6;



Den låg under .entrymeta {


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar